2014年2月5日水曜日

マクドナルドのクーポン作戦(MacDonald'S coupon stategy )

マクドナルドのクーポンを出すことによって、実は値上げしてるのをあたかも値下げしているようにしている。笑

今気づけば、、、

ハンバーガー100円 → 120円
チーズバーガー120円 → 150円


私の場合、ほとんど、マクドナルドを自ら食べるのではなく、勉強するのに安いから行くのに、値上げしたらいかなくなりそう。笑

たとえば、スタバとか、エクセシオールとか、店舗もおしゃれだしね。


それよかもっと、ポイント作戦に出たほうが顧客のロイヤリティーがあがるのではないかと思う。


例えば、Tポイントと提携、楽天ポイントと連携など。

あの価格でまあくえるレベルならいいんじゃないかなと思ってたわけですが、値上げが続くとなると行かなくなるかもね。


あとは、カナダみたいに、自分オリジナルのハンバーガーを作れるようにするとか。

ハンバーガーにレタスをプラスとか。

チーズバーガーにチーズをプラスとか。


なんか、マクドナルドこのままだとやばい気がするよw(


I feel MacDonald's Japan try to hide the truth of the increase about the menu ,providing coupons.
The discount prices are actually higher than the price that used to be marked.

I realized,,,
Hamburger  \100 → \120
Cheeseburger \120  → \150

In my case , I usually go to Macdonalds just to study something , not for eating hamburgers.
I mean Macdonalds is the cheapest restaurant . That is why I go there.

Other coffee shops provide more comfortable space such as Starbucks or Excel Sior.
.
It is just my opinion , but I think  MacDonalds should take action about Ponint Strategy
such as T-point or Rakuten super point.


I thought a bit price up was ok;However , If they continue increasing the prices , I'm afraid I will go another place.

In addition , I want MacDonald's Japan to allow us to customize burgers like Canada.

For exmaple.
Hamburger add letters
Cheeseburger add one more cheers.

I feel MacDonald's is unfortunately  bound to losing the existence in Japan.

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